Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем превключване на скорости

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем превключване на скорости

    Здравейте колеги ,
    случечт е следния
    Колата 156 1.8 1997 та от една седмица усеща се че скоростите не влизат хубаво гладко(мазно) но си я карам не беше за ореваване пътърках я. Днес покарах хептен не влизаха скоростите паркирах я и до одеве когато отивам да я взема до магазина, влизам паля натискам съединител ни първа ни втора никоя не влиза. Задната кърка кррр кррр не влиза и тя. Гася , на загасен двигател скоростите влизат и така даже леко от първа до задна , със без съединител. Паля пак , няма нищо не влиза. Махнах стелката да не би да прече да натисна хубаво съединителя. Не беше от това Та предположения какво може да е това???

  • #2
    Пробвай да напомпиш педала на съединителя 10тина пъти преди да включиш на скорост. Това в случай, че имаш проблем с помпа на съединител. Виж имаш ли спирачна течност в казанчето, защото са свързани нещата.
    Alfa Romeo 155 1.6TS 16V, 1997 | LPG - ex
    Alfa Romeo 155 1.8TS 8V, 1995 MY95 Sport - ex
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 8V, 2005 Sport - ex

    Comment


    • #3
      Аз залагам на изядени ламели на притискателя или направо преминал лагер.

      Comment


      • #4
        Добро утро колеги,
        сега отивам да напомпам педала десетина пъти да видя дали ще стане нещо.
        Да разбирам ли, че по-голяма вероятност има да е съединител, а не скоростна кутия?

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от plamenp4 Покажи съобщение
          Да разбирам ли, че по-голяма вероятност има да е съединител, а не скоростна кутия?
          Да. Най-вероятно съединителят не отделя добре. Причината най-вероятно е в помпата или в работния цилиндър.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Здравейте колеги,
            реално течността на спирачките беше на минимума-долях до максимум.
            Помпах доста пъти, гасих-палих, спирачката припомпах и нея доста пъти. Педала на спирачките от години е доста твърд едва натискаш и още горе става много твърд. Не съм карал друга алфа да сравня така ли са нещата но най-вероятно няма да са.
            Пробвах нещо-вкарах на първа на загасен двигател, натиснах съединителя да отдели уж и врътнах да паля. Получи се все едно когато си на първа когато колата ти е наред и врътнеш стартера. Колата тръгна напред. Друго което забелязвам е че съединителя има малко празен ход още горе преди да го натиснеш. По мое разбиране е съединител сега не знам и с вашето мнение ще се съобразя и чуя, но ако е съединител целият ли трябва да се сменя или само част от него и ако е така да обясните как се прави че аз си я човъркам алфата сам с години. Иначе до сега за ремонти щях да дам поне 2к.

            Comment


            • #7
              Ще се насочиш към съединител, когато той буксува. При теб е обратното (не отделя). А не отделя, заради недостатъчно голям ход на аксиалния лагер. Накратко - насочи вниманието си към помпата на педала. Може да има счупена пружина в нея.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                При мен на кожуха на съединителя има отвор, в който се вижда движението на вилката, която притиска съединителя. Не може ли от там да се погледне дали има движение?
                Аз имах случай като на колегата описан в тази тема:

                http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=63088
                146 1.6TS CF1 '98

                sigpic

                Comment


                • #9
                  Здравейте колеги, мушнах се при педалите и педала за съединителя имаше една прожинка която беше счупена. Извадих я ще потърся подобна. Колега Ecotronic какво да погледна за недостатъчно големия ход на аксиалния лагер? Педала на съединителя се връща в момента на обратно и освен че е излязла пръжинката и пластмасата в нея, също така излиза и пластмасовия прът на педала на съединителя който влиза в нещо като бутало. Иначе връщам го в това буталце натиска се съединителя но пак не отделя. Възможно ли е да е силовия цилиндър и какво представлява той? Прочетох го в темата която колегата сподели!

                  Comment


                  • #10
                    Не се занимавай с хода на аксиалния лагер. Оправи си задвижването на буталото на помпата от педала и той би трябвало да се нормализира. Има пружина вътре в самата помпа, която може да е счупена. Ако е така, то тя не връща буталото в изходното му положение и поради това ходът на аксиалния лагер е по-малък от нормалното. А щом ти се губи и течност, може и да има износени гумички.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Колега удобно ли е да даеш номера си да се чуем ако ти е удобно в момента?

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от plamenp4 Покажи съобщение
                        Здравейте колеги,
                        реално течността на спирачките беше на минимума-долях до максимум.
                        Помпах доста пъти, гасих-палих, спирачката припомпах и нея доста пъти. Педала на спирачките от години е доста твърд едва натискаш и още горе става много твърд. Не съм карал друга алфа да сравня така ли са нещата но най-вероятно няма да са.
                        Пробвах нещо-вкарах на първа на загасен двигател, натиснах съединителя да отдели уж и врътнах да паля. Получи се все едно когато си на първа когато колата ти е наред и врътнеш стартера. Колата тръгна напред. Друго което забелязвам е че съединителя има малко празен ход още горе преди да го натиснеш. По мое разбиране е съединител сега не знам и с вашето мнение ще се съобразя и чуя, но ако е съединител целият ли трябва да се сменя или само част от него и ако е така да обясните как се прави че аз си я човъркам алфата сам с години. Иначе до сега за ремонти щях да дам поне 2к.
                        Първо обезвъздуши системата на съединителя, защото маркучето му към казанчето е по-високо от това на спирачките и вероятно е "лапнала" въздух. Смени си счупената пружина и втулките под педала, за да се движи нормално. Може да се разминеш само с това по съединителя.
                        Течността ти е изтекла от спирачната система, защото описанието на поведение на спирачките отговаря на екстремно износени накладки, а може и дискове, при което буталата на апаратите са изхвърлени максимално навън и вероятно пропускат покрай пръстените. В този ред на мисли, вземи спешни мерки поне за смяна на накладки.

                        P.S. Ако ще сменяш сам накладките, имай предвид, че буталата се връщат с въртене и натиск. Не ги насилвай или ги дай на човек с инструмент.

                        Успех.
                        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                          Първо обезвъздуши системата на съединителя, защото маркучето му към казанчето е по-високо от това на спирачките и вероятно е "лапнала" въздух. Смени си счупената пружина и втулките под педала, за да се движи нормално. Може да се разминеш само с това по съединителя.
                          Течността ти е изтекла от спирачната система, защото описанието на поведение на спирачките отговаря на екстремно износени накладки, а може и дискове, при което буталата на апаратите са изхвърлени максимално навън и вероятно пропускат покрай пръстените. В този ред на мисли, вземи спешни мерки поне за смяна на накладки.

                          P.S. Ако ще сменяш сам накладките, имай предвид, че буталата се връщат с въртене и натиск. Не ги насилвай или ги дай на човек с инструмент.

                          Успех.
                          Не е задължително да има теч от спирачната система за да падне значително нивото на течността. Достатъчно е и износването на накладки и дискове, ако човек няма навика периодично да го проверява.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Безспорно, износването на накладките и избутването на буталата "повишава" капацитета на спирачната система, но не толкова, че да спадне нивото с повече от 1/3. При силно износени накладки и дискове, уплътняването на цилиндрите не е добро в периферията, а се получава и отклонение по остта. Това освен пропускане на спирачна течност, може да доведе и до други нежелани "ефекти", предполагам се сещаш, като технически грамотен мъж, за какво говоря.
                            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Почни от най-евтиния вариант за ремонт. Както те е насочил колегата @ecotronic. Аз имах такива проблеми с алфата. Задна хъркаше, съединителя отделяше почти ведната след като вдигна леко кракът. Някой път буквално си тръгваше, като запалвам на скорост със натиснат съединител. При мен все се оказваше помпата на педала. Оплътнението в цилидъра изтърваше и постепено се влошаваше проблема. Смених я, обезвъздуших системата и всичко заспа. Пробвай първо с обезвъздушаване, ако имаш проблем в помпата на педала веднага ще си проличи. Ще помпиш, но нищо няма да се случва, поне нищо осезаемо. При мен пърия път се получи само с обезвъздушаване, но явно е било временно решение.

                              Comment

                              Working...
                              X